Monday, February 22, 2010

Debat P.P.P 2010

Saban tahun semakin berprestij pula 'Pesta Debat Piala Presiden PERMAI'. Siap ada perutusan Presiden lagi untuk tahun ini. Ok good job guys!




Malam ini memperlihatkan 1 usul diterima dan 1 usul ditolak selepas didebatkan di dewan parlimen menteri-menteri wanita sahaja.

Usul yang pertama yang diterima adalah 'Gagasan 1Malaysia, satu simbol politik.' Manakala usul yang ditolak pula adalah 'Pakatan Rakyat adalah tidak relevan masa kini. (Selepas ditolak, maka bunyinya jadi begini; Pakatan rakyat adalah relevan masa kini.) Usul pun mantap dan mencetus minat untuk lebih mendalami isu politik.

Kena pula minggu debat dengan minggu cuti selepas peperiksaan kami. Makanya jadi lebih tidak sabar untuk menonton 'Debat Pusingan Akhir Piala Presiden PERMAI' pada malam hari khamis nanti yang bakal menyaksikan pertembungan perdebatan 2 kumpulan makhluk yang berasal dari planet yang berlainan, Mars dan Venus. Namun mereka lahir, membesar dan menetap di bumi dan kini bergelar mahasiswa dan mahasiswa PERMAI!


Ini bukan reunion...

Apabila bergelar seniorita (yang semakin lembap dengan kerja-kerja persatuan), saya jadi terharu 'lebih' apabila melihat junior yang bersungguh bekerja dalam persatuan.

Ada yang membantu teknikalnya, pengurusan programnya, yang syabab pun sanggup jadi 'murakibnya' untuk akhwat yang pulang lewat. Pendek katanya semua ber'sinergi' dalam membentuk satu kondisi masyarakat yang baik. Jazakumullah elkher.

Semoga Allah terus menyuburkan hati-hati kita dengan semangat itu, disamping jangan jadikan kesibukan itu sebagai alasan untuk lewat atau ponteng ke kelas atau malas untuk belajar!

::Esok bakal ada sambutan untuk 'sesuatu'...Yeay!::

3 comments:

  1. sambutan si dia yang dirindu sudah mau pulang berjuang bersama lagi 3 1/2 more months... waa.. rindu hetty~

    ReplyDelete
  2. Kepulangan yang dinanti~~:)Macam hari raya plak.
    Hettykoes + Syukie the CB + Juichann + Kamleh

    ReplyDelete
  3. waa..deorg da smp kn.. huhu~
    dlu ms deorg nk blk, rs cam lamer sgt xjmp..
    tp, skg..rase sekejap jek masa berlalu..
    kem slm kt hetty cun..

    ReplyDelete